RE/MAX zet groei door en bereikt mijlpaal van 100 makelaars

Franchiseformule RE/MAX blijft groeien en mikt in 2017 op meer nieuwe vestigingen. Naast de groei die de formule doormaakt, spelen er op het gebied van opleiding, huisstijl en online lead generatie modellen ook een aantal veranderingen binnen RE/MAX. Voor De Nationale Franchise Gids was dit reden genoeg om eens even bij te praten met franchisegever Martijn Groot.

“De woningmarkt trekt aan, dit biedt een mooi fundament voor de toekomst. Wij hebben het afgelopen jaar een paar belangrijke veranderingen doorgevoerd en wij blijven ons focussen op groei”, aldus Groot. RE/MAX biedt franchisenemers een gecertificeerde incompany makelaars opleiding en daarnaast heeft de formule de exclusieve Europese rechten voor een nieuw opleidingsprogramma om de makelaar van A tot Z klaar te stomen voor de markt. ‘’Dit opleidingstraject is een mentor programma en echt de kers op de taart qua opleidingen”, aldus Groot.

RE/MAX heeft daarnaast ook de huisstijl en het marketing center een nieuwe boost gegeven. “Deze nieuwe huisstijl is door heel Europa doorgevoerd. Alle kantoren van RE/MAX kunnen het nieuwe office design en de materialen tegen kostprijs inkopen.’’ De formule heeft ook een nieuwe lead generatie model geïntroduceerd om startende franchisenemers een boost te geven. ‘’Op deze manier worden leads die via de website binnenkomen naar de juiste franchisenemer gestuurd”, aldus Groot.

Voor kandidaten die het wat lijkt om te starten als franchisenemer bij RE/MAX worden er regelmatig netwerk-/carrièreavonden gehouden bij de RE/MAX kantoren in Nederland. Op deze manier kunnen geïnteresseerden een kijkje in de keuken nemen en met de franchisenemers van de formule in gesprek gaan. ‘’Voor ons als franchiseformule zijn deze avonden heel waardevol. Gemiddeld halen wij zo’n 4 à 5 franchisenemers uit deze evenementen, maar we zijn voor de verdere expansie van de formule altijd op zoek naar nieuwe franchisenemers.”